Mateřská škola se nachází v klidné části obce Miřetice, v malebném kraji na pokraji Vysočiny, z části zasahující do chráněné krajinné oblasti Nasavrky.
Budova mateřské školy je přízemní. S výstavbou mateřské školy se začalo v roce 1973 a 1.9.1974 byl zahájen provoz MŠ. Kapacita mateřské školy byla nedostačující, byla započata přístavba II. oddělení a v září 1978 nastupovaly děti do nově zbudovaných prostor.
Na budovu mateřské školy bezprostředně navazuje školní zahrada., I když část školní zahrady musela být v rámci restitucí vrácena, děti mají dostatek prostoru i podmínek pro pohybové vyžití, je využívána po celý rok.Podařilo se nám sponzorsky, z rozpočtu školy a za finančního přispění Obecního úřadu zahájit úpravy na školní zahradě – byly zakoupeny dřevěné věže se skluzavkami, šplhací stěnou a chtěli bychom, dle finančních možností, ve vybavení zahrady pokračovat.
Základní myšlenkou a principem, z nichž vychází koncepce naší mateřské školy, je prospěch každého jednotlivého dítěte, tj. zajistit zdravý fyzický, psychický a sociální rozvoj dítěte s respektováním jeho vývojových zvláštností a jeho individuálních potřeb a zájmů.
Vnímáme současnou společenskou situaci a cítíme potřebu vzdělávat naše děti tak, aby byly schopny žít, pohybovat se a využívat všech možností vyspělé moderní společnosti a zároveň aby přitom vždy uplatňovaly vnitřní morálku a základní lidské hodnoty, aby se učily chápat a plně prožívat svět kolem sebe, měly chuť poznávat, přemýšlet, tvořit.
Naším cílem je poskytovat dětem více podnětů k tomu, aby se mohly emočně rozvíjet, vést je k citlivosti a všímavosti k citům druhých, motivovat je k dobrým výkonům, podporovat jejich vytrvalost, rozvíjet jejich sociální dovednosti.Chceme, aby trvale upřednostňovaly kvalitní mezilidské vztahy před materiálními hodnotami a přitom nezapomínaly na přírodu a život v ní, neboť :
„Příroda může existovat bez člověka, ale člověk bez přírody nikoliv“
Cílem předškolního vzdělávání v naší mateřské škole je zajištění pocitu bezpečí a spokojenosti našich dětí, jejich důkladné poznávání a nacházení optimálních cestiček k realizaci vzdělávacího záměru MŠ a přípravu pestrých, nápaditých činností, které budou děti těšit a motivovat.